20070202

Keš na roke

Danes sem dobil plačilo za en vrt (idejno zasnovo), ki sem jo tako, za zraven, izdelal že davnega novembra 2006. 500 €. Pod to ceno se ne prodajam. The only way is up, way up. Če računam, da sem za izdelavo porabil cca 14 dni, to sploh ni toliko denarja. V bistvu je to eno usrano študentsko delo. 14 dni x 8h= 112h. 500€/112= 4,46€ na uro, dobrega čuka starih. Je pa N E O B D A V Č E N, zaradi česar pa me vest prav nič ne peče: glede na našo ablast je za državo boljše, da razpolaga s čim manj denarja, ker ga itak usmerja v napačne stvari.

Peesda sede takle neočekivan priboljšek. Vrtovi znajo biti lušna stvarca, ker so majhni, lušni, obvladljivi projektiči, imaš pa seveda vsakršne naročnike...

Tole me je navedlo na razmišljanje: Zakaj je cena mojega dela tako nizka? Menim, da zato, ker je moje delo dokaj neoprijemljive narave. Namreč, povprečnemu človeku ni težko dati denarja za neko konkretno stvar: npr: bicikl, avto, mizo, stol. Zadeva, ki jo kupuje, je namreč otipljiva, merljiva, ima toliko kg, toliko KM, tako in tako opremo, ki stane toliko in toliko. In potem, ko jo izrabi, jo zavrže, proda, kupi novo.

Za zasnovo hiše, v kateri bo živel celo življenje, pa se mu zdi veliko npr milijon starih, kaj šele dva. In morda bo te iste milijone brez večjega problema porabil za leder zice in ostalo dodatno opremo v novem audiju... In morda bo za vrt, ki bo brez kakovostne zasnove (sej to lahko pa ja vsak), porabil ogromno denarja, ker ga bodo razni vrtnarji, obrtniki in ostali vseznalci nategovali za drage sadike eksotičnih vrst, mize iz 10 cm debelega brazilskega marmorja in vrtno garnituro in teraso iz lesa dreves tropskega pragozda. (No tle ni kej, ti lesovi res dolgo zdržijo, ampak tud macesen ni od muh).

Zakaj povprečen Slovenec raje da denar za holzersko izrezljano masivno ograjo ali pa "unikatno oblikovano" kovaško mojstrovino kot za dober (=dobro plačan) projekt zunanje ureditve? Moj odgovor je pač ta, da si glede ograje lažje predstavlja, kaj je dobil za svoj denar. O kakovosti bivanja, ki jo nudi ta kovana ograja ne bi razpravljal.

dost za zdaj, delat!